Azmi b. Ayub




Selasa, 5 April 2011

Pemikiranku beku?

Rasanya telah sekian lama aku tidak menulis coretan dalam blog ini. Bukannya tidak ada bahan yang hendak ditulis. Mustahil! Sebagai seorang manusia yang menjadi pemerhati dan kadang-kadang peneliti, sebenarnya banyak bahan yang boleh aku jadikan subjek tulisanku. Terlalu banyak ciptaan Tuhan yang Maha Pencipta di muka bumi ini. Tetapi selalunya hasrat menulis sering tertangguh dan terkubur. Alasan yang selalu diberikan ialah kesibukan waktu. Tak sempat nak menulis.. Tetapi, adakah alasan itu adalah yang sebenarnya? Ataukah alasan itu hanya sekadar alasan? Sebenarnya ada satu sahaja alasan yang tidak akan dapat kutolak. Malas! Aku gagal menggerakkan pemikiran sedarku apatah lagi pemikiran bawah sedarku untuk aku kembali mengaktifkan blog ini. Aku gagal melawan rasa malas yang bersarang dalam minda bawah sedar itu. Hmm.. Baru tadi aku terbaca satu ungkapan kata-kata bestari, "Orang sibuk ialah orang yang tidak cekap kerana orang yang cekap tidak akan sibuk". Diri aku??????
Mie Lob - nak menulis lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan