Azmi b. Ayub




Rabu, 7 April 2010

PTK minggu depan..

Hari ini bilik JPM kembali terasa sunyi kerana rakan lelaki yang sememangnya hanya ada beberapa kerat sedang menjalankan urusan rasmi masing-masing di luar institut. Akhirnya menjelang tengah hari, hanya saya dengan Dr. Maria yang masih setia mengadap komputer kerana kami kerana sedang 'tekun' menyiapkan tugasan PTK sebelum tiba hari peperiksaannya yang tinggal tidak berapa hari lagi. Ahh.. bagi saya menyiapkan tugasan menulis esei sepanjang lebih kurang 15 muka surat ini terasa sangat berat. Maklumlah, sudah lama tidak menghasilkan penulisan yang bersifat ilmiah. Walaupun saya sudah memulakannya beberapa hari lalu, sehingga kini saya hanya dapat menyiapkan beberapa muka surat sahaja. Nampaknya bukan saya sahaja, malah rakan-rakan sejawat yang lain pun sibuk menyiapkan esei masing-masing. Sekali sekala terdengar juga keluhan kecil yang keluar dari mulut masing-masing, namun saya percaya rakan-rakan saya semuanya hebat.. Sayalah yang kadang-kadang terasa kerdilnya diri ini. Oleh sebab tugasan ini wajib, mahu tak mahu saya akan tetap meneruskan dan saya akan pastikan semua yang diperlukan akan dapat disiapkan menjelang tarikh peperiksaan itu nanti..Saya boleh!
Mie Lob - 'mengoca' jadi terapi murah mengurangkan stress.. tulis blog juga dapat kurangkan stress.hehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan