Azmi b. Ayub




Jumaat, 5 Februari 2010

Abang Misai dalam Kenangan.

Jumaat 7.50 pagi, aku mendengar berita yang mengejutkan. Abang Misai (kawan sama tempat bertugas di SK Pasir Panjang dulu) meninggal dunia kerana terlibat dalam kemalangan di Lebuhraya Seremban – Port Dickson. Inalillah… Baru aku teringat, masa aku lalu di situ jam 6.50 pagi dalam perjalanan ke tempat kerja, aku terlihat banyak kereta berhenti di tepi lebuhraya tempat kejadian tersebut berlaku. Setelah mendapat panggilan telefon, rupa-rupanya yang terlibat dalam kemalangan tadi itu adalah kawan aku! Setelah menghabiskan kuliah untuk hari itu, aku bergegas ke Pasir Panjang untuk berziarah buat kali terakhir walaupun hanya sempat melihat jenazah yang sudah dimasukkan ke liang lahat. Semoga rohnya dicucuri rahmat, diberikan keampunan, dan Allah s.w.t. tempatkan bersama-sama para solihin dan syuhada’. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan