Azmi b. Ayub




Khamis, 14 Januari 2010

Di Puncak Kinabalu

Tanggal 17 Disember 09, jam 5.30 pagi, kelompok pertama pendaki dari IPG Kampus Raja Melewar berjaya menjejakkan kaki di Low’s Peak (4,095.2 m) setelah memulakan pendakian hari kedua seawal jam 2.00 pagi dari Laban Rata. Syabas! Walaupun berhadapan dengan angin kencang dan cuaca sejuk, namun pada wajah mereka tergambar kepuasan berada di puncak tertinggi Asia Tenggara! Pemandangan indah dari puncak Kinabalu membuatkan kami melupakan segala-galanya. Tambahan, cuaca cerah awal pagi itu membuatkan pemandangan sekeliling amat mempersonakan!
Setelah puas menikmati keindahan di puncak Kinabalu, peserta mula bergerak turun jam 7.00 pagi sambil terus merakamkan panorama indah. Sebaik sampai di tempat penginapan, peserta menikmati sarapan pagi dan kemudian membuat persiapan untuk bergerak turun jam 10.30 pagi. Sepanjang perjalanan dari tempat penginapan hinggalah ke pintu masuk Timpohon, peserta terpaksa menempuhi cuaca berkabus dan hujan sepanjang jalan! Perjalanan turun juga sukar kerana laluan yang licin melambatkan perjalanan ditambah pula peserta yang keletihan dan ada sesetengahnya mengalami kecederaan ringan.
Akhirnya, hampir jam 8.00 malam barulah kesemua peserta mendaki dari IPG KRM selamat sampai di bawah. Walaupun keletihan dan kepenatan, namun semuanya tetap bersemangat dan ceria untuk mengikutikan program seterusnya! Sekali lagi syabas kepada semua! Anda hebat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan