Azmi b. Ayub




Rabu, 5 Januari 2011

Alhamdulillah...

Setelah sekian lama, akhirnya impian itu kini menjadi kenyataan. Walaupun hasilnya tidaklah sehebat mana atau tidak seindah mana, tetapi aku puas. Sebagai orang yang mengeluarkan kos untuk membinanya tentulah aku sentiasa mengharapkan yang terbaik sesuai dengan impian. Namun hakikatnya bukan semua impian boleh menjadi kenyataan. Banyak pengubahsuaian terpaksa dilakukan kerana masa dan keadaan sentiasa berubah. Selain itu banyak pula yang terpaksa aku korbankan disebabkan kemampuan kewangan dan kepakaran pembuatnya. Banyak tolak ansur yang perlu diberikan apabila memikirkan kemampuan-kemampuan itu. Kesian juga apabila mengenangkan kerja yang sepatutnya dapat disiapkan dalam beberapa minggu terpaksa mengambil masa yang lebih panjang. Apa pun, aku cuba mengambil sikap positif dalam hal ini kerana jika diturutkan hati, akhirnya aku juga rugi. Setelah memikir, berfikir dan melaksanakannya akhirnya inilah hasilnya. Aku gembira, walaupun bukan sebagaimana impian kerana kita hanya perancang impian dan bukan penentunya. Perencanaan Tuhan itulah yang maha hebat. Aku bersyukur atas rezeki-Mu yang terlalu banyak ini..Alhamdulillah..
Mie Lob - pengalaman menjayakan menjadi menjadi pengalaman berharga...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan